♥ Lady Empress -

Le Parkour

2012-03-12 22:58:38
Parkour eller Free Running som det också heter har blivit ganska stort på senaste tiden. Vad jag har förstått och hört så går det ut på att ta sig från en plats till en annan på det coolaste sättet man kan? 
Jag tillsammans med noob-klass fick prova på det idag eftersom vår egen Jacob håller på med Parkour.
Jag försökte ett flertal gånger landa på fötterna efter framåt-volt, utan resultat... jag nöjde mig därför med att splitta över en plint, haha.
Man behöver nog vara sjukt vältränad för att lyckas klara av det här och skulle gärna se det få ett genombrott i Sverige. Vem kan inte få nog av killar med sixpack som voltar förbi liksom?
Livet är inte dagarna som passerar. Det är dagarna du minns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress (syns bara för mig!)

Din bloggadress:

Your words:

Trackback